3.18.2008

Erkeklere çamaşır yıkama kursu

Karınız , anneniz, kız arkadaşınız veya kız kardeşiniz evde değil. Artık yanlız yaşıyorsunuz. En azında gelip biri sizi bu zavallı hayattan kurtarana kadar.

Çamaşırlar yıkanmalı ! Daha nekadar aynı gömleği havalandırıp duracaksınız balkonda. Giyecek kilot ve boxer da kalmadı. Zaman cesur olma zamanıdır. Hadi adım adım yürüyün o beyaz kutuya doğru. Hani şu gemi lobozu gibi kapısı olan.

Önce birinci kural : Beyazları renklilerden ayır.
Hayır ! Burada ırkçı bir durum yok. Sadece beyaz çamaşırları pembe veya mor renklere boyamamak için pratik bir yaklaşım. Yada uzun zamanda beyazlar grileşir. Pembe çorap giymek sorun değilse bu kuralı takmasan da olur.

İkinci konu; çekmeceyi bul.
Bu çamaşırları yıkayacak deterjanı koyacaksın o çekmeceye. Büyük bölme herzaman basit yollu yıkama için. Kaçıramazsın. En ufak olanı da yumuşatıcı için.
Yumuşatıcı ;üzerinde hayvan çiçek resimleri olan renkli plastik şişede olan sıvı. Malzemeleri koy ve çekmeceyi kapa.

Üçüncü konu: Program seçme.
30-40 derece arası senin güvenli çamaşır yıkama ısın. Abartırsan makinanın sana cevabı "Bana bu çamaşırları neden tek tek etiketlerine bakmadan verdin....al sana yamuk yumuk yaptım hepsini" olur.
Program isimleri yazar genelde . Kısayı seç zira unutursun sen sonra çamaşır yıkadığını.
Çalıştırma düğmesi bazen bu programla birliktedir. Değilse ışığı yanar basınca.
Program çalışmassa biraz çevir program mandalını. Dijitalse zaten hemen başlar.

Ahhh Ahhh! Tabi o cam kapak kapalı olmalı, söylemeyi unuttum...benim hatam.

Jet motor sesine benzer bises duyarsan korkma makine evin bir yerlerinde senin çamaşılarını sıkıyor. Birazdan yanına gidip kapatman gerekicek.

Makineyi işini bitirince boşuna kapısını açmaya çalışma. Git çamaşırlık telini falan hazırla. Bir leğen yada sepet bul . Temiz olsun içi. İçine çamaşırlarını koyacaksın.

Eh en azından bu seni 2-3 dakka oyalar . Şimdi açabilirsin makinenin kapağını. Bu kapaklar zaman ayarlı . Sakın ha hemen açılmadı diye sinirlenip tornavida , keser gibi şeyler kulllanmaya kalkarak mağara adamlığını ortaya çıkarma . Bayanlar eve geri gelince başın çok ağrır.
Kalp krizi kadar ciddiyim bu konuda!

As bu çamaşırları tele. Yada düşük ısıda kurutma makinasına koy.
Tele yada askıya asarken çamaşırlarla dikkat edilecek konularsa şunlar.

Teller tozlu ve paslı olmasın , bitirir çamaşırlarını ...gider güzelim gömlekler.

T-shirt leri ; içeri asıyorsan ters yüz yap ve askıyla as. Sonra ütü gerekmez. Keza gömlekler de.

Dışarısı için yeterince mandal kullan ... Hava rüzgarlıysa komşu komşu gezersin "pardon benim çamaşırlar sizin balkonda " diye.
Hava durumunu en azından çamaşırlar kururken takip et. Yoksa bidaha yıkarsın.

Hepsi bu.

Seninle şimdiden gurur duyuyoruz.

Gözümüze girdin şimdiden...Affferin :)))

4 yorum:

Adsız dedi ki...

harika bilgi benim için:D

Kibritci Kız dedi ki...

bir bilgide benden size ; ya da ayrı yazılır ve yanlız değil yalnız . amacım seni bozmak falanda değil sadece bilgiyi paaylaşmak tamam mı kızma sakın .

sinan kanca dedi ki...

ayşe teyze sayende ilkkez seninle çamaşır yıkadım ve başardım inanabiliomusun :D kapağını tam kapatamamışım yarım saat uğraştım calıştırmak icin tekrar okuyunca üstüne basa basa yazdığını farkedince dank etti :D allah razı olsun artık sayende her hafta çamaşır yıkayabiliyorum :D:D

Kibritci Kız dedi ki...

ıyyy iğrencim yaaa kendimin ağzına sıçayım ! salak salak ne yazmışım yaa unutmuşum gitmiş arkadaş yorum yapınca geldi yorum şeysi . kendime gıcık oldum bok kafalı ya da senin ağzına sıçsın emiiii ya da ayrı yazılır yanlız değil yanlızzz eee bebeğim başka ne bokumu biliyon türkçe ' den anlatsanaaa bize ! kendimi dövecem ben hadi byeee