3.15.2008

Otomatik çamaşır makinemden koku geliyor

Malesef kötü kullanım sonucu veya kötü tasarım sonucu bu tür sıkıntılar çamaşır makinelerinde sıkça ortaya çıkar. Aracın içerisinden koku geliyordur. Bu koku da her yıkamada diğer çamaşırlara bulaşıyordur.
Hiç merak etmeyin. İşte çamaşır makinennizin koku yapma sebepleri ve çözümleri:

İçinde uzun süre su kalmıştır.
Nemli çamaşırırlarınız makinenizin içinde uzun süre kalmıştır.
Kullanım sonrası içini boşaltır boşaltmaz kapısını kapatıp uzun süre kullanmamışsınızdır.
Kullandığınız su depoda uzun süre beklemiş ve yeşillenmiştir.

vs vs

Çaresi;
Çamaşır suyu :)))))

Bu sorunların genel sebebi iç yapıda oluşan makinennize musallat olmuş bakteriler ,mantarlar dır. Bu durumu uzun süreli içinde su tutma ve bekletme yapan bir program seçip çamaşır suyu (kapasiteye göre bir veya iki su bardağı) koyarak çamaşır makinenizin sağlığını ve kokusunu tedavi edebilirsiniz.

Ancak önemli not: Sakın hemen sonra bir de boş bir normal kısa yıkama yapmadan tekrar çamaşır koymayın makinenize.

13 yorum:

Adsız dedi ki...

O kadar uzun zamandır yaşıyorum ki bu sorunu. Servis çağırdım ama bir çözüm bulmadılar. Umarım fikirleriniz işe yarar.

Aynur dedi ki...

ayni sorun bendede var camasir suyu zaman zaman kullaniyordum beyazlar icin ama bunun cozum olabilcegini sanmiyorum cunku bana olmadi :( artik bu durum beni oldukca uzuyor :(

Adsız dedi ki...

yaa insallah ise yarar camasir suyu..cunku ben de ayni dertten muzdaribim.ama benimki bi anda koku yaratmaya basladi..cok sinir bozucu.ozellikle deterjan gozunden koku geliyor.deterjan haznesini cikardim yikadim,yukaridan suyun geldigi deliklerin etrafini ovaladim bana misin demedi..bu gece deneyeyim camasir suyunu..

Adsız dedi ki...

Çamaşır suyu akıllıca bir çözüm değil. Kullandıktan sonra kısa yıkama yaptım ve arkasından beyazları atıp yıkadım fakat renklileri daha sonra attığımda hepsi solmuştu.

SANEM dedi ki...

ben çamaşır makinamı altı senedir kullanıyorum ozamanda kokusu vardı ama busene iyice çoğaldı özellikle siyah çamaşırlarda çok koku yapıyo budurumdan nefret ediyorum sirkeylede yıkadım boş çalıştırdım ama faydası yok ne yapabilirim lütfen bilgisi olan cevap yazssın TEŞEKÜRLER

hijyen dedi ki...

Kullandığınız deterjan bile fark eder çamaşır makinanızın kokmasında bu yüzden mümkün olduğunda çamaşır parfümü kullanmaya özen gösterin derim.

Adsız dedi ki...

Sayın arçeliik benim makinam daha 6/7 aylık bir makina ben bu sorunu ilk günden beri yaşıyorum bunun çözümü varmıdır makinayı değiştirme gibi bir şansımız varmı ne olacak böyle arçelık böyle bir hata yapmazdı ama nasıl böyle olmuş anlayamadım dogrusu.cevabınızı beklıyorum

Adsız dedi ki...

Bunun yerine deterjan gözüne bol karbonat koyun kısa program çalıştırın koku falan kalmaz.

Meltem dedi ki...

Çamaşır makinamı 4 yıldır kullanıyorum hiç koku sorunu olmamıştı.Fakat geçenlerde içinde çamaşırları beklettim ertesi gün nem kokusundan banyoya giremedim ve sonrasında 2-3 gün kötü koku devam etti.Tavsiyem içine bir su bardağı sirke dökün aynı işlemi deterjan gözünede koyun boş bir şekilde yüksek derecede çalıştırın.Ben faydasını gördüm koku kalmadı ayrıca makinanın kapağını kapatmayın içi kurusun.Sirkeyi bulaşık makinasında da kullanabilirsiniz inanın hiç zararı yok.

Adsız dedi ki...

bi çözümü yok muuuuuuuuuuuuuuuuu?

Adsız dedi ki...

Ben de benzer bir sorun yaşıyorum.Polar kıyafetlerim çok kötü kokuyor kuruduktan sonra

Adsız dedi ki...

arkadaşlar koku sorunu için makinayı en uzun programda ve en yuksek sıcaklıkta çalıştırın. Çalıştırmadan önce makinanın direk içine (deterjan çekmecesine değil) bir çay bardağı mutfakta kullanılan bildiğimiz limon tuzu dökün...yıkama bitince kapağuı ve çekmeceyi açık bırakıp iyice havalandırın.

Normal günlük kullanımdan sonra makinanın kapağını ve çekmecesini her zaman açık bırakın içinde çamaşır kesinlikle bekletmeyin.

Ayrıca toz deterjan değil sıvı deterjan kullanırsanız koku oluşmadığını göreceksiniz. Tam dağılmayan ve granüle kalarak makinada çamur şeklinde kazan dibinde kanallarda ve atıksu hortumunda biriken toz deterjan bakteri oluşumuna ve kokuya neden oluyor.ben 6 yıllık bosch makina kullanıyorum. Geçen yıl koku sorununun iyice artmasından sonra yukarıdaki yöntemle temizledim ve perwol kullanmaya başladım. bir yıldır mis gibi makinam ...

Adsız dedi ki...

Makinenin deterjan çekmecesini bir çıkartın bakın bakalım ne hale gelmiş.Ben az önce çıkardım ve üst üste birikmiş siyah yeşil kahverengi katmanları gördüm.Orayı temizledim ama içi ne halededir Allah bilir.
4 yıllık bir makine bizimki ve iyi ki kurutucu var da biraz da olsa çamaşırları ferahlatıyor